LJK topošie kuģu mehāniķi gūst praksi uz kuģiem Erasmus+ ietvaros

 

Erasmus+ programmas projekta Nr. 2018-1-LV01-KA103-046747 ietvaros pieci Liepājas Jūrniecības koledžas programmā “Kuģu mehānika– kuģu mehāniķis” studējošie izgājuši praksi uz M.T.M. Ship Management Pte. Ltd. piederošiem naftas/ķīmisko vielu tankkuģiem. Prakses uzņemošā organizācija un organizators bija Igaunijas kruinga aģentūra BALTCREW AGENCY OÜ, ar kuru LJK izveidojusies produktīva sadarbība. Turpmāk puiši dalās savos iespaidos par Erasmus+ un praksi uz kuģiem starptautiskos ūdeņos.

Maksims Habibuļins par savu pieredzi stāsta: “Prakses laikā es pilnībā sapratu, kas ir jūras dzīve un kā tiek veikts darbs mašīntelpā. Visu savu praksi es cītīgi strādāju ar pieredzējušiem mehāniķiem un pārņēmu viņu ilgu gadu pieredzi, gatavojoties ieņemt 4 mehāniķu pozīcijas. Godīgi sakot, prakse nebija viegla gan emocionāli, gan fiziski, taču guvu lielisku dzīves pieredzi, ko var iegūt tikai uz kuģa "MTM Penang". Pirmkārt, būdams topošais mehāniķis, es uzlaboju un nostiprināju savas zināšanas un prasmes par mašīntelpu, mehānismiem un sistēmām, iemācījos daudz jauna, ko nepārzināju pirms otrās prakses. Lieta, kas spilgti palikusi atmiņā, ir tas, ka tad, kad kuģis kursēja cauri ekvatoram, man notika iesvētības. Kuģa kapteinis piezvanīja visai apkalpei uz kolektora, novietojot 10 cilvēkus labajā pusē, 10 cilvēkus kreisajā pusē. Es nometos uz ceļiem kapteiņa priekšā. Viņš bija tērpies Poseidona tērpā, rokās turēja trīsžuburi un veltīja mani jūrniekiem, noskujot man galvu, uzlika zīmogu, uzsita ar jostas sprādzi, iesmērējot ar degvieleļļu - tas bija vesels rituāls!”

M.Habibuļins praksē uz kuģa "MTM Penang".

Arturs Malakausks dalās iespaidos: “Par Erasmus+ mobilitāti biju dzirdējis jau iepriekš no draugiem un kursabiedriem, tāpēc izvēlējos arī izmēģināt tieši šo iespēju un devos prakses mobilitātē uz Igauniju, uzņēmumu BaltCrew Agency OU, kas visu organizēja un mani nosūtīja praksē kā mašīntelpas kadetu uz kuģa “MTM Hamburg”. Prakses laikā uzzināju ļoti daudz jaunas informācijas, jo palīdzēju mehāniķiem ar darbiem, kā arī viņi, darot šos darbus, stāstīja man informāciju par notiekošo. Pie lielākajiem darbiem jāskaita palīgdzinēja remonts, kurā asistēju 3. mehāniķim, kā arī galvenā dzinēja degvielas sūkņu remonts un nomaiņa, kurā iemācījos vairāk par degvielas piegādi dzinējam un degvielas sūkņa darbības principus. Palīdzot 4. mehāniķim, iemācījos arī par separatoru darbības principu, kā arī izjaukšanu, tīrīšanu, salikšanu atpakaļ, degvielas attīrīšanas procesu un shēmu. Daudz arī sanāca mainīt un tīrīt degvielas filtrus, eļļas filtrus, kā arī JET filtru. Prakses laikā uzzināju daudz informācijas tieši par degvielas sistēmām, eļļas sistēmām, kā arī dzesēšanas un notekūdeņu sistēmām, uzzināju shēmas un darbības principus.”

Uzsverot, ka Erasmus+ prakse nenozīmē tikai darbu, bet arī kultūras iespaidus, A.Malakausks piebilst: “Esot Erasmus+ mobilitātē piedzīvoju ne tikai darbu uz kuģa, bet arī daudzus interesantus un patīkamus momentus. Labākais ir tas, ka, strādājot uz kuģa, var apmeklēt daudzas valstis un apskatīt citu valstu dzīvi un kultūru. Mana mobilitātes uzņemošā puse bija Igaunijas uzņēmums, bet prakses darba vieta - mainīga. Prakses laikā, kuģis devās uz dažādām valstīm - ASV, Kanāda, Brazīlija, Spānija, Itālija, Turcija. Protams, ne visās ostās var iziet ārā un apskatīt pilsētu un valsti, taču man visinteresantākā šķita Brazīlija, jo iepazinu brazīliešu dzīves veidu, kultūru, arī izbaudīju ēdienu, kā arī visus pozitīvos un interesantos cilvēkus apkārt. Tiešām ļoti patīkama valsts.”

A.Malakauska prakses kuģis "MTM hamburg"

Savukārt Krists Ālītis, atceroties savu pieredzi, stāsta: “Strādājot ārpus Latvijas un pavadot mēnešus uz kuģa, es nekad nebiju tā īsti aizdomājies par to, cik tā pasaule tomēr ir liela. Man bija iespēja redzēt un pavadīt īsu brīdi dažādās valstīs. Gan pamēģināt vietējo ēdienu, gan redzēt satriecošus dabas skatus. Dzīvojot mēnešiem uz kuģa ar citiem jūrniekiem, godīgi sakot, pēc kāda laika tie vairs nav tavi kolēģi, bet jau tava ģimene. No Erasmus+ prakses esmu ieguvis ļoti daudz zināšanas, gan par mašīntelpas uzturēšanas kārtību, gan arī zinu, uz ko es esmu spējīgs. Esmu redzējis dažādas kultūras un kā citi cilvēki dzīvo, gan arī uzzināju vairāk par citām reliģijām un to, cik tas ir nozīmīgi citiem cilvēkiem. Man paveicās ar to, ka kuģis bija diezgan pavecs un nebija ļoti moderns, tas bija ļoti svarīgi kā mašīntelpas kadetam, jo uzreiz ir vieglāk iemācīties un saprast kā tehnika strādā.”

K.Ālītis praksē uz kuģa "MTM Tokyo"

Kristaps Ķepals praksē devās uz ķīmijas/naftas tankkuģa “MTM Shanghai”. “Līdz šim mana pieredze bija ar sauskravas un gabalgabarītu kravu pārvadātājkuģiem. Uzskatīju šo iespēju par lielisku savas profesionālās pieredzes, prasmju un tālāk attīstīšanas iespēju plašākā mērogā. Mana iepriekšējā pieredze nebija ne tuvu tik bagātīga ar darbiem mašīntelpā, kā bija šajā reizē. Saldā ūdens ģenerators – kuģojot no ASV uz Īriju (Dublinu), šī iekārta mums pārstāja darboties un nācās to restaurēt. Ļoti interesants un ilgstošs darbs, taču mēs to paveicām. Kuģa apkalpē strādāja daudz un dažādi cilvēki no dažādām vietām pasaulē, piemēram, Latvijas, Ukrainas, Singapūras, Maldivu salām, Gruzijas,” atceras Kristaps. “Noteikti vēl ieteiktu padomāt par to, vai jūs tiešām vēlaties saistīt savu dzīvi ar jūras gaitām, apzinoties, kāds tas ir morāls, psiholoģisks pārbaudījums jums pašam un jūsu ģimenes locekļiem. Ja šajā jomā viss ir kārtībā, tad novēlu tikai veiksmi un izturību, esot jūrā, kā arī esot krastā!”

K.Ķepals praksē uz kuģa  “MTM Shanghai”

Emīls Gadadovs stāsta: “Šī bija otrā reize, kad es piedalījos praksē Erasmus+ programmas ietvaros. Izvelējos to darīt, jo pirmajā reizē man bija liels prieks sadarboties! Atceros, cik man ilgi vajadzēja lidot, lai tiktu līdz ASV un kāptu uz kuģa. Pirms mobilitātes es ļoti pārdzīvoju, par to, ka nevarēšu pietiekami labi komunicēt angļu valodā un ka neviens mani nesapratīs, bet viss bija labi. Strādājot ar dažādām nacionalitātēm, iemācījos komunicēt svešvalodā, jo bez tā uz kuģa nevar sastrādāties. Par mobilitāti es varētu teikt tā – es guvu trīs reizes vairāk pieredzes nekā pirmajā reizē, jo šeit bija citi cilvēki, stingrāks darba režīms, starptautiska vide un stingri noteikumi. Es guvu daudz pieredzes darbā ar palīgmehānismiem, galveno dzinēju, borta ūdens sūkņiem un daudz ko citu.”

E.Gadadovs praksē uz kuģa "MTM New Orleans"

Informācija par projektu

Erasmus+ projekta Nr. 2018-1-LV01-KA103-046747
Projekta īstenotājs: Liepājas Jūrniecības koledža
Projekta īstenošanas laiks: 01.06.2018. – 31.05.2020 (24 mēneši)
Projekta mērķis: Projekts tiek īstenots Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr. 1 (KA1) ietvaros Programmas valstīs, ar galveno mērķi veicināt un attīstīt LJK studējošo un personāla apmācību un prakses mobilitāti, starptautisko pieredzi, kā arī paplašināt un pilnveidot Liepājas Jūrniecības koledžas starptautisko sadarbību.
Projekta plānotais finansējums: Maksimālais piešķirtais projekta finansējums ir 41 055,00 EUR (Eiropas Komisijas finansējums) un 8 481,00 EUR (Valsts budžeta finansējums).
Mērķa auditorija: Liepājas Jūrniecības koledžas studenti un darbinieki.

 

Vairāk par Erasmus+ programmas iespējām LJK studējošajiem: šeit 

 

Kristīne Zariņa, LJK projektu speciāliste/ Erasmus+ koordinatore, T. 20388681

Atpakaļ